Utolsó kommentek

A pannon Kreszpuma

2008.05.09. 23:53 Dzsózi

Az új kaszálási rend (gy. k. közlekedési kihágások új jutalmazási rendszere) több, mint egy hete velünk él, a célját minden bizonnyal eléri, már egy hét alatt is sok jó kemény pénzt kiróttak a bűnözőkre feddhetetlen rendőreink. Nyilván mindig indokoltan, a kitűzött célokkal összhangban célzottan, a balesetveszély csökkentése érdekében. Nem a falu végén, lakatlan lakott területen, meg a legendás kint felejtett tábláknál, mert az felébresztené a pénzbeszedés gyanúját az állampolgárokban. De nem is ez a lényeg, hanem az a kérdés, hogy miért nem szakadt még le a plafon a Teve utcában. Kifejtem.

Van ajrópában egy ország (egy ilyen biztosan van), ahol az önkormányzatnál van egy telefonszám az indokolatlanul létező kresztáblák bejelentésére. Ugyanazon a helyen van egy másik telefonszám, ahol kívánságműsor jelleggel lehet javasolni a rendőrségnek - indoklással -, hogy hol traffipaxoljon. Ugyanebben az országban 7 hónap eltöltése alatt, tízezernél több levezetett kilométeren, pár ezer utasként átélt kilométeren egyetlen értelmetlenül kint levő tábla sem maradt meg az emlékezetemben. Ebben az országban a korlátozó táblák alá oda van írva, hogy mi az oka a korlátozásnak. Mondjuk hogy frissen aszfaltozott az autópálya, és ezért lassabban kell menni. Ha nem is értjük teljesen az összefüggést, de legalább gondoljuk, hogy van valami alapja neki. Ebben az országban nem jellemző, hogy a falvakon átvezető főutakon 30-as korlátozás lenne, pláne nem teljes hosszukban. Ahol kell, ott van. Meg automata traffipax is hozzá, egy sarokkal feljebb. Ebben az országban az jellemző, hogy a mellékutcákban van 30-as korlátozás. Ebben az országban az jellemző, hogy az ember tudja, mennyivel szabad éppen menni, mert nem félnek néha megismételni a korlátozást. Itt egyszer kezdődik el a lakott terület, majd befejeződik, mielőtt esetleg újra elkezdődne. Kétszer nem léphetsz ugyanabba a folyóba, ugye. Errefelé van olyan tábla, hogy "megállni tilos itt mindenhol", így nem gondolod megalapozatlanul, hogy a tábla előtt lehet parkolni. Ennek megfelelően nem is parkolsz oda, így nem is találsz mikuláscsomagot az autón.

Aztán van ajrópában egy másik ország, ahol a vasútépítésből kint maradt sebességkorlátozó táblák egy év után még kint voltak az ország fővárosának egyik legfontosabb főútvonalán. Ebben az országban a rendőrök egy időben szinte minden reggel az egyik ilyen tábla alatt rendezték meg a lézersójukat. Ebben az országban a közútkezelő ezt a tényt leszarta, a táblát annó kihelyező kivitelező céggel nem lehetett felvenni a kapcsolatot. Ebben az országban a falvakon átvezető főútvonal végig 30-as, mert csak. Akinek nem tetszik, mehet másfelé. Ebben az országban implicit sebességkorlátozás van a vasúti átjárókban, mert csak. Meg előtte 150 métertől végig, mert pláne csak. Itt sebességkorlátozó táblákkal javítják a kátyúkat, és az egyenes autópályákon húsz kilométerenként telepített traffipaxokat finanszíroznak az adófizetők. Errefelé nem fordítják be éjszakára az útkaparók a legendás 30-as táblákat, a közlekedési hatóság emberei pedig a postásrendőrvasutas rendszerben már nem mérhető idióta naplopók. Ebben a kis szeletében a világnak a lakosság egyik felét ki lehet kiáltani közellenségnek, a másik fél lelkesen kívánja előbbiek vérét (és szavaz majd a régen várt rend szigorú helyreállítóira), közben kicsit csendben irigykedik is a szénmonoxiddal telített levegőjű busz ablakából kinézve.

A két ország közül az egyikben a rendőrség egyik prominense az alábbiakat nyilatkozta a minap:
"A szigorításokkal kapcsolatban Samu István elismerte, jelenleg áttekinthetetlen mennyiségű KRESZ-tábla van kihelyezve az utakon, és sokszor óhatatlanul is szabályt sértenek a közlekedők, akármennyire is igyekeznek betartani a szabályokat. Ígérte szerint átláthatóbb és egyszerűbb lesz a jelzésrendszer. Elrettentő példaként Németországot hozta fel, ahol tudomása szerint évente kétmillió euró értékben helyeznek ki olyan közlekedési táblákat, amiket a kutya sem vesz észre és tart be."

Ekkor felmerül az emberben a mai nap húsz forintos kérdése: a szememnek higgyek, vagy inkább ennek a Samu Pestának? Meg aztán még az is eszembe jutott hozzá, hogy majd betartom a kreszt egyszer valamikor, amikor a Pesta ígéretének megfelelően majd egyszer átláthatóbb lesz a jelzésrendszer. A pannon puma majd megmutatja, mi az a közlekedési morál, ugye.
Addig viszont igyekszem kizárólag olyan ajrópai országokban tartózkodni és közlekedni, ahol évente legalább kétmillió euró értékben helyeznek ki olyan közlekedési táblákat, amiket a kutya sem vesz észre és tart be. Az itthon maradóknak pedig szurkolok az átmeneti időszakban. Szerencse, hogy az új rendszerben csak a pénzünkre hajtanak, a jogsinkat biztonságban tudhatjuk. így biztosan hamar eltűnnek az utakról a közveszélyes idióták.


Zéró toleranciát a rendőrökkel, táblakirakós közútkezelőkkel, trafizós önkormányzatokkal, kreszkettőpontnullás enkáhás ávéhásokkal szemben.

27 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr idióták nemzeti közlekedési hatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://darkside.blog.hu/api/trackback/id/tr53462090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fifibá 2008.05.10. 00:42:49

Kies fővárosunk főútvonalán csatornajavítás után maradt kinn 30-as tábla. A rendőrők mégis távolabb, egy útkereszteződés és kanyar után kezdtek mérni. Megálltam, szóltam nekik, hogy itt nem lesz jó kapás, települjenek már át a 30-ashoz, megéri.
Kicsit tanakodtak, hogy ennyi eltérés számukra engedélyezett-e, majd át is mentek. Mértek, méregettek, lett is mokka-kacagás a bemért huncut autósok között! Este azzal a jóleső érzéssel hajtottam fejem a párnámra, hogy aktívan hozzájárultam közlekedőtársaim testi épségének a megóvásához. Hiába, jót tenni jó.

U.i.: 5 nap múlva a 30-as tábla eltűnt. Ezt sajnáltam, mert maga a tábla nem, de a tartóoszlop igencsak érdekelt.

108-cal előzni 2008.05.10. 01:21:54

ki lehet számolni, az 50-100 kmph-s sávban már 20 %-tól büntetnek

vagyis egy főúton 80-nal cammogó teherautót max 108-cal előzhetsz meg, különben bünti van


mostantól mindenki -pláne aki a biztonság-fasizmus mellett van- ne merjen előzéskor 108-nál gyorsabban menni főúton, mert baj lesz belől!

(autópályán ue. 143 kmph)

lifelike 2008.05.10. 01:56:15

nagyon jo a post
rohogtem rajta (pedig sirni kene)
szanalmas egy orszag vagyunk, szanalmas vezetokkel
ez a rendor is, hogy bevallja, hogy ohatatlanul is bele lehet szaladni a szopasba, de nem tesznek semmit majus1ig hanem bevezetik ezt a szart... kabare

lifelike 2008.05.10. 02:00:49

beirom ide is
csak érdekességképpen:
az utcánkban van 2 iskola, 500 méteren belül még 2 óvoda, 2 felsősuli, egy sztk
itt az utcában még SOHA nem volt traffipax, de még egy kurva egyenruhás rendőr se
a cigányok itt versenyeznek az 1200es zsigákkal mert jó hosszú lejtős utca... rendőrök basznak rá (ugy 30 eve tuti)

ma kint mértek sebességet egy 30-as táblánál a városhatár táblánál, ahol már mindenki gyorsít mert LAKATLAN terület, és megy ki a pusztába... ennyit erről
pénzbeszedés ez meg szopatás
semmi más
:(

kétdolog 2008.05.10. 03:14:16

két dolog: az 1-es főúton bicske után kb. 1 km-en át 60-as tábla van, nyílegyenes szakasz majd egy kanyar-emelkedő, itt van a tiltás vége

lefele pedig itt van az eleje: jössz le a kanyarban, a 70-es években autópályának (!) épített jó nagy ív, 90-ről felgyorsulsz 110-130-ra is.....és akkor jön a vigyorogj a kamerába: 60-as tábla

hihetetlen


a másik hogy rengeteg helyen a rövid (2-300 m-es) mellékutcában (főleg gazdagéknál) vannak asztal méretű fekvőrendőrök és ezzel együtt egy rakás deciméteres kátyú, na ennél szarabb nincs amikor sokszáz métert úgy kell megtenni hogy fék-ütés-gáz-fék-ütés-gáz

2008.05.10. 07:31:35

..Élni és Élni hagyni...ez az egyik gondolat amit azoknak az embereknek Kellene elsajátítani amihez sztem jó részük..sose fog..és mint látszik: munkájukban is nemcsak kívánnivalót hagynak maguk után hanem Következmények Nélküli döntéseiket is...
így..legalább..Pereskedni mehetünk: a Nép ügyvédjéhez, mivel Nyilvánvaló, hogy a Szigorítás egyben a Normális, Ésszerű Döntések kikényszerítését is jelentheti: Ha Akarjuk..csak..Rajtunk Múlik....és..ez talán a legnagyobb hozadék 50 év után is...

próba 2008.05.10. 07:38:26


Talán meg kellen próbálni, s ide irogatni:

www.police.hu/bejelentesek

Kökény 2008.05.10. 07:44:36

Emberek csak 1et nem értek. Jár a szátok, hogy így kintfelejtett tábla, meg úgy.Fognátok magatokat 1x, kinéznétek egyet, aztán egy szép csendes, holdmentes, nyári éjszakán 2 db villáskulcs társaságában meglátogatnátok a táblát és meginvitálnátok egy kis kirándulásra. Az 1helyben való ácsorgás nekik is biztosan nem kellemes és unatkoznak eleget így.

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.05.10. 07:50:36

Borsod megye 26 főút, Miskolc-Kazincbarcika (miskolc felé eső szakasza, 2x két szávos) kb. 8-9 km-en keresztül egyenes jó minőségű szakasza. Forgalom mindig van rajta, de azért még kényelmesen lehet rajta menni, nincsenek torlódások.

Ezt az útszakaszt, kb a közepénél egy vasúti átjáró keresztezi, ami kivételesen olyan minőségűre sikerült amilyet ember ritkán lát hazánkban, talán csak nyugatabbra. KIVÉTELESEN a vasúti sinek oldal irányban 500-500 m legalább belátható! ... naponta ha 2x elmegy rajta egy szerelvény, lévén ez ipari ág...
Mivel az út lakatlan területek mellett suhan el, az autósok is... mindenki, a rendőrtől a mentősön át a rokkantosszuzukison keresztül.
Adódik a kérdés, hogy a vasúti sinen mennyivel mennek át az emberek? Hát igen, 80-90.

Adódik a kérdés, hogy a rendőrök hova látogatnak ki jó párszor az éven? De igen, oda ahol még a rendőrök is bevallottan 80 kph alatt nem közlekednek.
Két éve sikerült engem is lekapniuk, majd mikor megálltam megkérdeztem tőle, hogy mi szükség van erre? Hányan sérülnek meg évente itt? - kérdem én. Mire a rendőr a szemembe hazudja, hogy 2sokan meghalnak... nagyon sokan". (A közelben lakom és ha halálos baleset volt az elmúlt 10-15 évben akár EGY is annál a közlekedési csomópontnál, akkor kutya legyek)

Miért nem lehet a KRESZ-t úgy megírni, hogy rugalmas legyen? Miért kell kötelezően akármilyen vasúti sinen 30-al átdöcögni??
Miért vannak hazánkban olyan sinek, ahol ha nem működne a lámpa max lehúzott ablakkal mernék áthajtani, mert a sín 10m után eltűnik a szemem előtt egy bokor mögött??

Ésszerűség és logika kéne ide, meg egy marék jóindulat, hogy ne azokkal basszanak ki akik ugyan talán gyorsabban mennek mint ahogy "isten" megírta annó a KRESZ 1.0-2.0ban, de senkit nem veszélyeztetnek.

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.05.10. 07:52:31

Kökény.. vagy a Színesfémkereskedőket kellene "ráuszítani" az ilyen táblákra és egyből javulna a hangulati morál a két népcsoport között :)

Cselo 2008.05.10. 07:57:01

Még egy lényeges: azzal a felkiáltással alkották meg a szigorításokat, mi szerint le kell szorítani a balesetek és ezen belül a halálos balesetek számát, ugyanis azok alakulása nem felel meg az EU elvárásainak. Ennek érdekében emelték meg ilyen drasztikusan a bírságokat. Most akkor figyelem: gyorshajtás? érthető, pirosban áthaladás? érthető, leállósávban haladás? érthető, stb. De mi a f@sszal, vagy mással magyarázzák meg a megállás és várakozás szabályainak megsértése esetén a drasztikus bírság emelést, mint a pénzbeszedés szándékával? Ugyan mondja már meg nekem valaki, hogy miért fog csökkenni a halálos balesetek száma, ha mondjuk a járda és az úttest közötti földes sávon állok meg? (Engem legutóbb ezért büntettek meg, ti. az úton lehet csak megállni a hülye KRESZ szerint) Ez nagyon durva és csak a kormány azon szándékát igazolja, hogy minél több pénzt kipréselni a hülye autósokból.

Pipas 2008.05.10. 08:00:10

Kellene csináni egy wesite-ot, ahova ezeket a hibásan kirakott táblákat fel lehetne tölteni. Amekkora forgalma lenne még üzletileg is megérné, gondolok itt az autókereskedők bannereire.

Csúfy 2008.05.10. 08:20:42

Az oeuvre Európáról szól. Jaj olyan boldog vagyok, hogy mi is Európához tartozunk, sőt a török ellen Európa kapuja is voltunk vagy vagyunk. Ez a leirt nem európai ország: biztosan Bergengócia vagy Burkus föld. Hát igen ezek az nyugat- északeurópai banánköztársaságok még azt is lehozzák gleichschaltolt kereskedelmi médiában, hogy melyik megyében elkövetett szabálysértést melyik megyei haverok tudják kivenni a nagy közös fazékból.

Kökény 2008.05.10. 08:38:46

ferenckovács: csak szervezés kérdése :).
-Amúgy otthoni faliképnek se mutatna rosszul. És ott aztán tényleg be lehetne tartani.
-Sőt a gyerkőcöket is lehetne oktatni velük!!
-Faliórát lehetne csinálni belőle,
-játszóasztalt gyereknek, kártyázó/sakkozóasztalt felnőttnek,
-kerti kisasztalnak is milyen praktikus,
-kerékvédő napfény ellen,
-ügyesebbje parabolaantennát gömbölyithet belőle,
...
további 5letek?

0xFFFF 2008.05.10. 08:46:00

"Kökény 2008.05.10. 07:44:36
Emberek csak 1et nem értek. Jár a szátok, hogy így kintfelejtett tábla, meg úgy.Fognátok magatokat 1x, kinéznétek egyet, aztán egy szép csendes, holdmentes, nyári éjszakán 2 db villáskulcs társaságában meglátogatnátok a táblát és meginvitálnátok egy kis kirándulásra. Az 1helyben való ácsorgás nekik is biztosan nem kellemes és unatkoznak eleget így. "

Ötlet jó ! Fix trafira is alkalmazható !

amondó (törölt) 2008.05.10. 08:49:43

"a falvakon átvezető főutakon 30-as korlátozás lenne"

-- van aurópában egy ország, ahol a falvak két fele nincs elvágva egymástól egy főúttal, ahol egymást érik az autók és kamionok, akik a falun átmenve spórolnak a sztrádadíjon, egy olyan ország, ahol a falu jobb oldalára nem csak úgy lehet eljutni gyalogosan, hogy oda születik az ember, mert felfestenek zebrát, és a zebránál megállnak az autók.

Mihelyst a zebránál megállnak, mihelyst nem gázolnak le teljes buszmegállókat, pirosnál várakozó biciklistákat a városban száguldozó autók, majd akkor lehet gyorsabban menni.

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.05.10. 09:15:20

amondó, a kamionokat nem kellene beengedni a falvakba, aki meg ott lakik annak lehetne adni egy igazolást, hogy ő bejöhet mer hát itt lakik. Nem ilyen hülye balfasz 30-as táblás megoldásokra kéne "kenni" a dolgot.
Ha a kis falut pont egy 3. számú főút keresztezi akkor meg szerintem nehezen lehet mit tenni... nem túl jó párosítás a kettő.

A legtöbb hozzászóló a lakott területen kívüli 30-as indokolatlan táblákat emlegette... szerintem jogosan.

"pirosnál várakozó biciklistákat"
A városban is kultúráltan kéne közlekedni, ami mind igaz az autósra és a kerékpárosokra is... mindkét oldalon sok a "piroson átmegyek". Ez nagyon nem csak autós tulajdonság.

hevezoli 2008.05.10. 09:39:38

80-nak a 20%-a 16.............összesen 96

logikus 2008.05.10. 13:39:19

Az objektív felelősség elvét tán ki kellene terjeszteni a többi szabálysértésre meg bűncselekményre is.
Nemi erőszak, (színesfém)lopás, betörés, akármi.
Tök mindegy, ki volt, tíz embert a falhoz.
Mi a különbség?

c 2008.05.10. 13:49:17

hevezoli: nehany eve mar 90km/h a megengedett legnagyobb sebesseg lakott teruleten kivul... annak a 20%-a meg 18. azaz 108km/h

Dzsózi 2008.05.10. 15:57:13

"pirosnál várakozó biciklista"

Ez jó, ezen szénné röhögtem magamat.

A post megírása után tettem kocsival egy kört a városban. A körúton 2 (csak hátul világítós) biciklis jött mellettem, folyamatosan szlalomoztak a két sávban. Elmentem mellettük, de a Baross utcánál úgy tekertek át a piroson, hogy közben ott két irányból folyamatos keresztező forgalom volt. Biztos nem borítottam volna fel őket annak az autósnak a helyében, akinek a telezöldjében jobbra kanyarodás közben megjelent ez a két fasz. Aztán a nyugatinál volt egy harmadik.

A várakozási szabályok megsértését igenis torolják meg, most is ott állt a Stex előtt a köcsög a tilosban, hogy ne férjen el mellette két autó a két sávban. Hozzák vissza a lopós autókat, de törjék le annak a kezét, aki nem táblázza ki egyértelműen, hogy hol tilos várakozni/megállni.

Tényleg iszonyat, ami nálunk van, 1 hónapig alig ültem autóba, a mai éjszaka nagyon ütött, a balkán hízelgő jelző arra, ahogy itt közlekedünk. De megint csak azt tudom mondani, hogy pénzbeszedésről szól az új rendszer, ahány rendőrautót láttam az éjjel, mind csak arra volt jó, hogy 35-tel feltartsa a forgalmat a külső sávban. A Corvin előtt 5-ös oszlopban a külső sávban utasra váró taxisok nem zavarták őket, a köcsög biciklisek se, semmi. Nem a gyorshajtók miatt rémálom egy péntek-szombat éjjel a városban.

Kökény 2008.05.10. 17:28:17

Blogger: Hát meg is érdemled, hogy idegeskedj, ha neked az az 1-2 biciklis jelenti az összeset. Hogy neked mint autósnak legyen minden rendezett, hogy folyamatosan tudj haladni az oké, de hogy a szerencsétlen bicós akinek se az úttesten, se a járdán nincs helye és kénytelen ott köztetek autósok közt menni, az már világvége. Nincs abszolut igazság, de szinte mindenki csak a saját érveit lamentálja.Ki tudja te mit művelsz gyalogosként és mit alakít a biciklis, ha autóba ül? Nehogy azt hidd én tudom a megoldást, de az is biztos, hogy ilyen hozzáállással mint a tied (én okés, bringás bunkó) nem tőled fog kipattani az isteni szikra.
más:
önmagamhoz szólás
Kökény 2008.05.10. 08:38:46

-lámpaernyő
-zsúrkocsikerék
-dohányzóasztal

Dzsózi 2008.05.10. 17:45:59

férjen má' be a rohadt biciklijével 1 sávba, felőlem menjen annak a közepén, nem sajnálom tőle, de ne szlalomozzon folyamatosan kettőben. Veled ellentétben nem általánosítottam, hanem konkrét példát mondtam. Hajnali 3-kor szegényeknek tényleg nem volt helyük a sok autó között (1 volt talán /km?), ugye?

Kökény 2008.05.11. 08:31:55

Blogger:de most tényleg, szerinted az a 2 kerekes jelenti a mintát a az összesre. Te mondtál konkrét példát, ami gyakorlatilag az égvilágon semmire se jó a bosszankodáson kivül. Legfeljebb arra, hogy ezek után így tekints a többiekre is, ahogy ezekre.Konkrét példát bunkó bicósra, autósra, motorosra, stb. tud mindenki tonnaszámra, de nem ez fogja adni a megoldást. Hanem ha az emberek elkezdenék megérteni, hogy együtt kell éljenek. Ha a többség már eszerint próbálna tenni, az már szép lenne...LENNE!! De sajnos még hosszú ideig nem lesz.

Dzsózi 2008.05.11. 12:04:49

Ennyi erővel minden kihágás "konkrét példa". Amíg az autós nyomul, vagy megáll a kocsma előtt félig a forgalmi sávban; a biciklis kivagyiságból szlalomozik és folyamatosan átmegy a piroson (lássuk be, ez a tipikus a belvárosban), hogy 1 kilométer alatt 4-szer újra megelőzhessem, ha meg tudom; a gyalogos a zebrától 10 m-re csürhében keresztezi a 2x3 sávosat, ... És mind leszarják, hogy ezzel másokat ijesztgetnek, zavarnak, balesetveszélyt idéznek elő (nem őket sajnálom, hanem magamat egy hercehurca esetén). Ez van most, és ez is fog maradni, mert ezeket a dolgokat 100 %-ban leszarja a rendőr, és ezután is le fogja szarni, mert nincs belőle pénz, nem lehet egy felvétellel dokumentálni, nem fognak neki egy húzezrest csúsztatni, hogy hagyja őket békén stb. Pedig csak menni kéne éjjel a körúton. Mivel bünteti az új rendszer az erőszakos nyomulást? Autósnál, biciklisnél?
És alapvetően ezek a dolgok határozzák meg a morált, nem csak az, hogy 90-el vagy 110-el mész-e az országúton, sőt. Miért nem lehet az együttélést belátással kezdeni? Mondjuk hogy nem gondolom magam kivételezettnek azzal a rohadt biciklivel, csak mert gyakorlatilag azonosíthatatlan és utolérhetetlen vagyok, ezzel együtt pedig üldözött kisebbségnek kommunikálom magamat? Szidom a rohadt autóst, közben meg én is teszek mindenre, és nem látom be, hogy ezzel másokat nagyon zavarok. Erről akartam írni, meg arról, hogy ezt kéne kezelni, nem pénzt beszedni. Meg arról, hogy a bizonyos másik országban, egy másik városban, ahol arányaiban kb. 1000x többen járnak biciklivel (pl. én), nem veszik maguknak ilyesmihez a bátorságot. Senki. De meg is nézhetnék magukat, ha megpróbálnák.

sátán 2008.05.11. 17:24:14

Olvasgatom a hozzászólásokat, mindenki hisztizik, pedíg még igazuk is van. Tenni persze semmit nem teszünk, mert ugyebár a magyar ennyire beszari. A névtelen telefonálások a rendőrségre, önkormányzatnak, na meg persze az apehnak, az aztán megy! -elvégre dögöljön meg a szomszéd kecskéje is! Mérgelődünk, hogy a rend őrei (meg akinek lehetősége van rá) a mi pénzünkön szivatnak minket, ők meg természetesen azt csinálnak amit akarnak. Nekik lehet használni a busz sávot, villamos sínt, mert csak. Nekünk pofa be, mert ha nem, hát jön a vagyonosodási vizsgálat, aztán úgy megbüntetnek, hogy beledöglesz! Jogos avagy sem, tök mindegy. Kussolj és tűrj! -na meg fizess! Meddíg kell ezt még eltűrnöm a saját hazámban? Valaki azt mondta nem rég: akinek nem tetszik, az mehet máshova...
süti beállítások módosítása