"Tragikus baleset történt pénteken délután Balatonkenesén: egy 66 éves budapesti férfi Suzuki Swiftjével át akart hajtani a 71-es úton a falu központja felől a Balaton-part irányába, de jobb oldalról belerohant egy Yamaha.
A motorkerékpáros próbálta elkerülni az ütközést: az ezer köbcentis Yamaha 20 méteres fékcsíkot húzott az aszfalton, de nem tudott megállni és becsapódott a Suzuki Swift jobb oldalába.
Az anyósülés felől bevágódó motor ronccsá törte az autót, a sofőr azonnal szörnyethalt. A motor vezetője, egy 28 éves várpalotai férfi, súlyos sérüléseket szenvedett, mentőhelikopterrel szállították kórházba.
A helyszínelés idejére teljes szélességben lezárták a 71-es utat. A rendőrség közleménye szerint a balesetet az okozhatta, hogy a Suzuki sofőrje vagy nem adta meg az elsőbbséget a Balatonfűzfő felől jövő motorosnak, vagy nem is észlelte a közeledő Yamahát. Az ezer köbcentiméteres hengerűrtartalmú a legnagyobbak, legerősebbek közé tartozik a kapható motorok közt, csúcssebessége bőven felette lehet a 200 km/órának is."
Az implicit következtetések:- Mivel a motor csúcssebessége bőven felette lehet a 200 km/órának, a derék ember nyilván nagyon gyorsan hajtott.
- Az autó vezetője - biztosan emiatt - nem látta a motorost.
- a motor 20 méteres fékcsíkot húzott, lehet, hogy akár 250-el is ment a rohadék.
- Ezer köbcentis motorja volt, ami a legnagyobbak, legerősebbek közé tartozik, biztosan egy száguldozó állat az ilyen. Normális ember nem vesz ekkora motort.
- ...
- Tehát: szegény suzukis nyilván áldozat, a motoros pedig biztosan gyilkos. És emlékezzünk a mecseki esetre, ez is csak azt példázza, hogy minden motoros gyilkos.
Ez utóbbi lehet, hogy így van, tényleg nem volt esélye sem a bácsinak a KRESZ betartására, a főúton haladó motoros észlelésére, elsőbbségadásra - a motoros jelentősen gyorshajtott. Vagy éppen pont fordítva volt: az autós nem annyira nézett körül, és eltekintett az elsőbbség megadásától, holott a motoros szabályosan, a sebességkorlátozásokat betartva haladt; és az autós majdnem megölte. Vagy éppen a kettő között valahol van az igazság. Egy csöppnyi kétségünk se lehet azonban afelől, hogy az újságíró szerint, látatlanban mi történt, és mit gondol a motorosokról úgy általában.
Egy pár apró megjegyzés (a jövőbeli megalapozottabb hangulatkeltéshez):
- A gagyi alsó középkategóriás autóm csúcssebessége felette lehet a 200 km/órának. Ennek ellenére nemhogy nem megyek lakott területen ennyivel, de csak még nem is próbáltam.
- A szakértő újságíró nyilván azonnal kiszúrta, hogy nem lehet szó olyan modellről, aminek esetleg a végsebessége az 1000 köbcenti ellenére sincs bőven 200 felett. Éppen a Yamahán kívül a legtöbb motorgyártónak vannak ilyen gépei.
- Az ezer köbcentis motor (ennyit tudunk róla, és azt, hogy Yamaha) pont annyira tartozik a legnagyobb, legerősebb motorok közé, mint ahogy egy ezerhatszáz köbcentis Opel a legerősebb autók közé. Gy. k. ugye mindenki tud olyan egyhatos Opelt mondani, ami viszonylag nagy/erős, meg olyat is, ami se nem különösen nagy, se nem különösen erős.
- A legkorszerűbb motorok 100 km/h-ról kb. 40 m-es fékúton állnak meg, ha egy profi tesztvezető vezeti őket, optimális útviszonyok között. Hogy a rendőrök különös jelentőséget adtak a 20 m-es, blokkoló kerék által produkált féknyomnak, az őket is minősíti. Mert a fékcsík szerintem attól van, hogy az elrontott vészfékezés miatt blokkol a kerék. Lassulás pedig ilyenkor kb. semmi.
Fiúk, csak így tovább. Címlapra a szerkesztőségi előítélettel. Mostanában a címlapot nézegetve folyamatosan ezzel szembesülünk: politikai, közlekedési, ... előítéleteken alapuló cikkecskék, és az obligát vallásgyalázás. Elértük már a lejtő alját? Nem hiszem.
Ui. egy korábbi beégés hasonló témában.
Az utolsó 100 komment: