Utolsó kommentek

Hangulat, keltés

2008.05.30. 17:18 Dzsózi

Az index a tegnapi után még komolyabban odatett az újságírásnak, ma egy motorosbalesetről tudósított igen korrektül, ami kivételesen sajnos máshogy végződött, mint ahogy a "nem-adom-meg-az-elsőbbséget-a-főútvonalon-közeledő-motorosgyereknek" típusú balesetek szoktak - jelen esetben a keresztező Suzukit rommá törte a motoros, a suzuki vezetője elhunyt, a motoros súlyos sérülésekkel - remélhetőleg - megúszta. Eddig úgy tűnt, hogy az ilyen balesetekről szóló bulvártudósítások a száraz tényekre szorítkoznak, nem próbálják kommentálni a felelősséget. Derék hangulatkeltő barátaink jelen esetben azonban nem tudtak ellenállni, hogy látatlanban megmondják a frankót. Mivel ez szerintem sajtótörténeti kuriózum, bemásolom egy az egyben.

"Tragikus baleset történt pénteken délután Balatonkenesén: egy 66 éves budapesti férfi Suzuki Swiftjével át akart hajtani a 71-es úton a falu központja felől a Balaton-part irányába, de jobb oldalról belerohant egy Yamaha.

A motorkerékpáros próbálta elkerülni az ütközést: az ezer köbcentis Yamaha 20 méteres fékcsíkot húzott az aszfalton, de nem tudott megállni és becsapódott a Suzuki Swift jobb oldalába.

Az anyósülés felől bevágódó motor ronccsá törte az autót, a sofőr azonnal szörnyethalt. A motor vezetője, egy 28 éves várpalotai férfi, súlyos sérüléseket szenvedett, mentőhelikopterrel szállították kórházba.

A helyszínelés idejére teljes szélességben lezárták a 71-es utat. A rendőrség közleménye szerint a balesetet az okozhatta, hogy a Suzuki sofőrje vagy nem adta meg az elsőbbséget a Balatonfűzfő felől jövő motorosnak, vagy nem is észlelte a közeledő Yamahát. Az ezer köbcentiméteres hengerűrtartalmú a legnagyobbak, legerősebbek közé tartozik a kapható motorok közt, csúcssebessége bőven felette lehet a 200 km/órának is."

Az implicit következtetések:
- Mivel a motor csúcssebessége bőven felette lehet a 200 km/órának, a derék ember nyilván nagyon gyorsan hajtott.
- Az autó vezetője - biztosan emiatt - nem látta a motorost.
- a motor 20 méteres fékcsíkot húzott, lehet, hogy akár 250-el is ment a rohadék.
- Ezer köbcentis motorja volt, ami a legnagyobbak, legerősebbek közé tartozik, biztosan egy száguldozó állat az ilyen. Normális ember nem vesz ekkora motort.
- ...
- Tehát: szegény suzukis nyilván áldozat, a motoros pedig biztosan gyilkos. És emlékezzünk a mecseki esetre, ez is csak azt példázza, hogy minden motoros gyilkos.

Ez utóbbi lehet, hogy így van, tényleg nem volt esélye sem a bácsinak a KRESZ betartására, a főúton haladó motoros észlelésére, elsőbbségadásra - a motoros jelentősen gyorshajtott. Vagy éppen pont fordítva volt: az autós nem annyira nézett körül, és eltekintett az elsőbbség megadásától, holott a motoros szabályosan, a sebességkorlátozásokat betartva haladt; és az autós majdnem megölte. Vagy éppen a kettő között valahol van az igazság. Egy csöppnyi kétségünk se lehet azonban afelől, hogy az újságíró szerint, látatlanban mi történt, és mit gondol a motorosokról úgy általában.

Egy pár apró megjegyzés (a jövőbeli megalapozottabb hangulatkeltéshez):
- A gagyi alsó középkategóriás autóm csúcssebessége felette lehet a 200 km/órának. Ennek ellenére nemhogy nem megyek lakott területen ennyivel, de csak még nem is próbáltam.
- A szakértő újságíró nyilván azonnal kiszúrta, hogy nem lehet szó olyan modellről, aminek esetleg a végsebessége az 1000 köbcenti ellenére sincs bőven 200 felett. Éppen a Yamahán kívül a legtöbb motorgyártónak vannak ilyen gépei.
- Az ezer köbcentis motor (ennyit tudunk róla, és azt, hogy Yamaha) pont annyira tartozik a legnagyobb, legerősebb motorok közé, mint ahogy egy ezerhatszáz köbcentis Opel a legerősebb autók közé. Gy. k. ugye mindenki tud olyan egyhatos Opelt mondani, ami viszonylag nagy/erős, meg olyat is, ami se nem különösen nagy, se nem különösen erős.
- A legkorszerűbb motorok 100 km/h-ról kb. 40 m-es fékúton állnak meg, ha egy profi tesztvezető vezeti őket, optimális útviszonyok között. Hogy a rendőrök különös jelentőséget adtak a 20 m-es, blokkoló kerék által produkált féknyomnak, az őket is minősíti. Mert a fékcsík szerintem attól van, hogy az elrontott vészfékezés miatt blokkol a kerék. Lassulás pedig ilyenkor kb. semmi.

Fiúk, csak így tovább. Címlapra a szerkesztőségi előítélettel. Mostanában a címlapot nézegetve folyamatosan ezzel szembesülünk: politikai, közlekedési, ... előítéleteken alapuló cikkecskék, és az obligát vallásgyalázás. Elértük már a lejtő alját? Nem hiszem.

Ui. egy korábbi beégés hasonló témában.

236 komment

Címkék: index motor rendőr idióták

A bejegyzés trackback címe:

https://darkside.blog.hu/api/trackback/id/tr29495333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szarkazmus 2008.05.30. 23:03:56

Valaki megelőzhetett mert érkezett egy járőrautó. Persze bírságolni nem tudnak, mindegyik lelassított 50-re, aztán odébbálltak. Debrecenben lakom egy panelban, de szinte minden hétem van egy ilyen "élmény", ami baromi irritáló, főleg a zaj miatt.

x 2008.05.30. 23:04:08

Bazalt, ezt irtam pontosan:

"A motoros NEM TUDJA ELRANTANI A KORMANYT! Azonnali buktaval jarna. Szepen at kell helyezni a sulypontot, bedolni, majd kanyarodni. Nagy sebessegnel olyan mint ha sinen menne, csak egyenesen tud."

Ha van valami kerdesed ezzel kapcsolatban, a motoros kollegak biztos szivesen elmagyarazzak. (Javaslom, ne probald ki :) Vagy a fizikusok. En most mentem aludni, itt a hegyen szerencsere nem tudnak gyorsulni az idiotak, aki a koruton lakik, annak kitartast :)

Imbolygó Hollander 2008.05.30. 23:04:11

Trebitsch úr:

Azért lelki szemeim elött elképzelem, ahogy egy Boing a lámpáknál túráztatja a nyitott hajtóműveit a motorosoknak hogyaszongya`: Ki a király? Jujjjj ki a király:)))

bazalt 2008.05.30. 23:04:43

Trebitsch!

Igen, az vagyok (mint ahogy párszor már kifejtettem). Te viszont azt mondtad, "ültetni". Sofőrt nem kell ültetni, ül az magától. Ültetni utast szokás.

A lényeg viszont az, hogy nem az eszköz (a motor) a bűnös, hanem az a barom, aki nem tudja ésszel használni. És aki a motort nem tudja ésszel használni, az az autót se fogja...

Imbolygó Hollander 2008.05.30. 23:05:55

300:

Felhigult a társadalom. Tod amikor az M3-as 320as Bömbi már kevés vakítani....

szarkazmus 2008.05.30. 23:05:56

Trbisch: most érkezett egy társaság, legénybúcsút tartanak, és gyönyörűen énekelnek. Visszasírom a motorosokat

bazalt 2008.05.30. 23:07:33

x!

Ezt írtad:

"De most tenyleg... Az autonal ugye van a renszarvas teszt... Nagy szegyen ha egy auto nem megy at, mint pl a Logan, tobb peldat nem is tudok. A motor meg default bukik, eselye sincs, mind fizikailag keptelen ra."

Azaz a rénszarvas tesztről beszéltél. Amit simán meg lehet csinálni a legtöbb motorral. A kollégákat nem kérdezem meg, mert magam is az vagyok, tudom hogy meg lehet csinálni. Amit nem ismersz, arról ne mondj véleményt. Jóészakát.

Trebitsch 2008.05.30. 23:08:11

Hollander úr kérem,

ez a Boeing dolog ez jó, ez tetszik... :)


bazalt,

én se a motor seggébe dugnám föl az üvöltő kipufogóját. Hanem a motoroséba, szóval egyetértünk.
Nem a motor a hülye, hanem a motoros. :)

borigabi 2008.05.30. 23:08:25

Én nem direkt véleményt nyilvánítanék, mindössze a saját motoros tapasztalataimat írom le.

Jó tíz éve történt, amikor egy sétányon - benne van a nevébn, gyalog jársz arra - egy barátommal sétáltunk, beszélgettünk. Amikor a motoros srác el akart menni hirtelen kötöttünk. Komolyabb személyi sérülés csak a barátom reflexeinek köszönhetően nem történt.

Rá pár évre egy motoros vagy 100 km/h felett, fékezés nélkül hajtott bele az apám által vezetett terepjárómba lés a nagy, masszív autó vagy 5 métert repülve szállt bele az árokba.

Pár éve épp a Feneketlen-tónál parkoltam - megjegyzem, teljesen szabályosan -, amikor egy motoros az üresen álló parkolóhelyeket kihasználva próbált jobbról "előzni" az autók között. Egyszerre csak ott volt az án autóm és durr, szarrár törte a hátulját.

De ha csak az jut eszembe, hogy nincs egy hete annak, hogy jöttem haza Lengyelországból, ezer ágra sütött a nap, a motorosok kirajzottak és több mint a fele a srácoknak se istent, se embert - illetve se sebességhatárt, se dupla záróvonalat, se forgalomtól elzárt területet - nem ismerve rajzott ki a hegyek közé.. Akkor elgondolkozom azon, ugyan miért nem szeretik az emberek a motorosokat?

Trebitsch 2008.05.30. 23:09:07

Ajajj, legénybúcsú az húzós... Legjobb csatlakozni. :)

jobbbalmind1 2008.05.30. 23:13:00

Uraim!

Eloszor is! barki volt a hibas, most vagy halott vagy komaban fekszik. Azt hiszem bunteteset megkapta tobbszorosen is. A hibas felnek sem kivanom ezt...

Masodszor. valo igaz, h itt Pesten eleg agressziv a kozlekedesi moral.. Jomagam sem vagyok egy angyal (kocsival), de egy dolog biztos. Iden meg nem lattam szabalyosan kozlakedo motorost. kb 4-5 percet gondolkoztam ezen, de nem. Oszinten! Ami szamomra a legbosszantobb, a sebessegtullepesn tul (pfff, de magyartalan), hogy a savokok es kocsik kozott cikaznak.. Ha a soffor nem szamit arra, hogy jonnek, siman rarantja a kromanyt ha egy kicsit jobbra huz a szembejovo miatt. Es aztan megint jon a vita ki a hibas...Engem talan ez zavar legjobban mostansag....

jobbbalmind1 2008.05.30. 23:13:47

Ahogy Borigabi mondja. Errol van szo, csak megelozott... :)

300 2008.05.30. 23:14:10

Borigabi! Soroljam fel gyalagosként szerzett élményeimet az autósokkal? Hogy miért nem szeretjük az autósokat? Ez legalább annyira semmitmondó lenne.

szarkazmus 2008.05.30. 23:15:27

Egyébként leírták már előttem, hogy a képzetlenség, és a rossz képzési rendszer a legnagyobb hiba. Én csak robogót vezettem, de vagy én vagyok baromi ügyetlen (lehetséges), vagy a B kategóriás jogosítvány megszerzése nem elég. Egyébként míg egyre nagyobb teljesítményű motort jóval nehezebb lehet kezelni, addig ez kocsira nem igazán érvényes.

0x1111 2008.05.30. 23:17:27

szakrazmus

Nem igazan ervenyes?
Akkor te tudnal forma 1-es autot is vezetni siman? :)

300 2008.05.30. 23:18:22

Az biztos, hogy ekkora teljesítményű járművek vezetésére (mindegy, hogy autó vagy motor), már erős pszichés rátermettség kell(ene). 1 tonnás vasak 80-nal száguldoznak. Ez önmagában óriási veszélyforrás.

borigabi 2008.05.30. 23:19:27

300, gyalog is járok, nagyon jól tudom, hogy az autósok között is vannak taplók. De motorosok között kicsit sűrűbben szerzek negatív tapasztalatoka, mint amennyi a motorok számából következne. Azt hiszem, jóval több autós van, mint motoros. Akkor miért nincs mégsem karambolos élményem autóssal szemben..???

300 2008.05.30. 23:22:55

Borigabi! Én csak az általánosítás miatt... Egyébként egy dolgot nagyon a figyelmekbe ajánlok: a motorosoknál sokkal erősebben korfüggő a balesetezési "kedv", mint az autósoknál. Ezért vetődik fel manapság egyre gyakrabban, hogy pl. 21 év alatt nem vezethet x lóerő felett, stb.

borigabi 2008.05.30. 23:28:47

300, nekem nem azzal van bajom, hogy valaki motorozik, pontosan az a gond, hogy a motorosok jó része fiatal és kevesebb a veszélyérzete, mint amire itt szükség lenne. Egyébként ha ugyanennek a fiatalnak lenne pénze hasonló gyorsaságú autóra - csak autóban egy ilyen kaliber kb. 5-10-szerese a motor árának -, akkor egy részük azzal durvulna az utakon.

Az én nézeteim nem fognak változni a hozzászólásoktól, nap mint nap a saját elméletem erősödik - sajnos -, és nem a média hatására, hanem a havi 4-5000 km, úton töltött idő miatt.

IQ light 2008.05.30. 23:43:47

Soha nem ítélkeztem vakon, előre és főleg elvtenül... de, jónéhány motorosnak ott a helye ahol van. (sic!)
Személyes esetem: 1999 tavasza, vidéki nagyváros. Megyek szépen nyugisan a hatalmas 50-60 as tempómmal (Omega B), jobbról látom hogy egy fehér Audi ki akar fordulni balra nagyívben, keresztül az én sávomon. Nyugi minden , ember kijön majd, addig még egy cigit is elszívok mire odaérek - gondolom. A következő eseménysor kb. 3-4 másodperc történése:
Haladok, Audi orra ki, megáll, aztán elindul. Ahogy átért a szembejövő sávba, és a haladás irányában egyenesbe került (velem szemközt) megpillantok egy fekete tömeget mögötte. Cikázás jobbra-balra aztán vissza jobbra, majd durr bele az Audi hátuljába. Lesek mint a moziba, mire a tárgy az ütközéstől felcsapódik és a levegőben repül át az én sávomba. Agyamban pillanatok alatt feldereng egy esemény, ami arról szól hol Gál J Zoltán, valami országgyűlési akárki nemrég - pár éven belül - Tiszaújvárosnál karambolozott a páncélozott Mercijével. Valami motoros ügy, a lényege az volt hogy a a motor ráesett a Mercire. Mivel Gál Úr a 600 SEL hátsó ülésén utazott így csak a sofőr és az anyósülésen ülő kormányőr halt meg. Na ez átvillant rajtam, és ösztönösen - de már tehetetlenül - beleálltam a fékbe, becsuktam a szemem, kitámasztottam és vártam. Másodperc sem lehetett és durr. Mákom volt. A motor elém esett le és csak nekiütköztem. robaj, csattanás, durranások. Kiszállok, kóválygok. a motor (1200 KAWA) lángokban. Autók állnak meg, valaki poroltóval rohan, én le az út mellé, hívom a 112-t. Beszélni sem tudok csak ordítok. Felnézek, motoros az út menti beton villanyoszlopon lóg élettenül. Fehér Audis őrjöng, mi ez, mi történt nem látott semmit. Hiszek neki. ÉN SEM LÁTTAM SEMMIT. Tűzoltók, mentők police, teljes útzár. Sírok. Nem szégyellem. De élek. Gál van az eszemben, akihez berepült a motor és szörnyethaltak az elöl ülők. Omega B, (nem kicsi autó) totálkáros. Lebontva az egész eleje, meg egy kis égés itt-ott. Mentőorvos nézi motorost. Semmi esélye nem volt, mondja. Jobb karja leszakadva, a bőrruha tartja csak.
Pár perc (12-15?) kezdek nyugodni. Közlekedésiek egyik vezetője a helyszínen, ismerősöm. Odajön pár szót váltunk, mondom neki: Imi semmit nem láttam, csak 2-3 másodperc lehetett amig észleltem a dolgokat. Rendőr mondja, ne csodálkozz, az ütközés pillanatában beragadt a kilométerórája a motornak. 205 km/h.....

Ember az ilyen? Városban 205 km/h !!!!!!! Cca. 57 méter másodpercenként, csak az ütközés pillanatában.

Azt hiszem ezek után ítélkezhetek.

Raistlin 2008.05.30. 23:46:27

Kedves Trebitsch, 0xFFFF!

A létező legrosszabb eset, ha a hülyeség kitartással párosul. Számos ostoba hozzászólásotok remekül példázza ezt az ősi bölcsességet. Rendkívüli erőfeszítésetekhez pedig ezúton is gratulálunk.

baranyp 2008.05.30. 23:55:42

Felvilágosítom legtöbbeteket,aki motoros az leginkább szabadidejében ül kétkerekűjén,egyébként autót vezet.Nem külön állatfaj,nem hülyébb vagy okosabb mint aki csak autót vezet.Maximum motorról is megtapasztalja a járműforgalom viszontagságait,a csak autót vezetőknek pedig ez nem adatik meg.

hidalgo 2008.05.31. 00:06:23

köszi a válaszokat. vegyünk akkor 200 kilós átlagot csak a motorra. 200 kg min. 50 km/h sebességgel. nem vagyok fizikus, de nagy a képzelőerőm, és mint látjuk ez a papír szuzuki. azért az új ennél többet bírt volna. x: a mercedes A osztály is megbukott anno a rénszarvasteszten: ezért nem kell olyat csinálni amihez nem értesz...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.05.31. 00:13:04

a poszt akor lenne n é m i l e g jogos, ha a cikk címe az lett volna: 'Újra gyilkolt egy ámokfutó motoros'

...pedig pont ez történt

Perillustris 2008.05.31. 00:26:45

A legszarabb azoknak a motorosoknak lehet, akik emiatt a - nem alaptalan - beidegződés miatt szívnak, pedig ők normálisan vezetnek. Egy munkatársam adta már el emiatt a motorját.

Szóval tényleg nem kicsi a baj, hiszen első motorként ráülni egy 600cm3-snél nagyobb gépre óriási felelőtlenség, talán meg sem kellene engedni.

Egy helyszínelő nyilatkozta nemrég, hogy rengeteg balesetnél a motorban csak 50-200 km-nél áll a számláló.

Szomorú, mert nem kéne így lennie.

saszla 2008.05.31. 00:43:37

Nem láttam a balesetett, csak a képeket. Az biztos nem 130 km/h volt. Kicsit több. Mindketten hibáztak. Egy ember meghalt, a másik sem biztos hogy megmarad, vagy ha mégis, lehet nem épül fel teljesen. Sokat motoroztam, de most teherautót vezetek, látom mind a két oldal baromságait az utcán, hallgatom társaságban, attól függöen éppen kik között vagyok. Unalmas.
Kedves autósok! Mindenki fel akar kelni másnap reggel is. A motorosok nem angyalok, de ti sem, én sem. De ők nagyon törékenyek, ami nekünk egy koccanás, nekik tolókocsi.
Kedves motorosok! Jobbról nem kéne elözni, pláne nem teherautót. Lehet hogy hihetetlen de nem lát titeket. Személyautó jobb tükrében sem sokkal rózsásabb a helyzet. Ott van egy kis holttér.Szar amikor valaki a "hónaljadból" bujik elő.Nem ő fog ráb@szni.
Kedves robogósok! Nem kéne lassitó teherautó várható fékutjába bevágodni,és megálni. Nem áll meg olyan könnyen. De nem belöle lesz kutyakaja.
Kedves mindenki! A közlekedés játék.De nincs restart.
És most köpködjetek nyugodtan tovább egymásra.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.31. 00:43:41

Én azt nem értem, hogy mi a francért gyártanak egyáltalán 250 cm3 fölötti motorokat, ill. hogy az ilyenek mit keresnek az országúton. Ezek nem járművek (értsd: amit elsődlegesen arra használ a vásárlója, hogy A-ból B-be jusson), hanem versenygépek ill. hobbyeszközök, rossz esetben virtuális pöcshosszabbítók.

Lehet anyázni, de ez a véleményem (ami lehetséges, hogy ezen a blogon ellenvélemény).

0x1111 2008.05.31. 01:00:16

Azert a helyzet nem ilyen ecceru.
Nehez, turamotoroknal pl. kell a nagyobb motor.
Varosi terepjarokat sem gyartanak tudtommal 1200 ccm-s motorral, pedig azzal is el lehetne jutni a-bol b-be.
Hulyeseg a motorokat szidni, az ol, aki meghuzza a ravaszt, nem a fegyver...

Wuff 2008.05.31. 01:19:39

Ott kezdődik a dolog, hogy a hír a Veszprém megyei Rendőrfőkapitányság SAJTÓKÖZLEMÉNYE egy az egyben átvéve, nem pedig az Index szopta az ujjából. De azért kurvajó, hogy fel vagy háborodva rajta. Nagyon jogos.

És ott folytatódik, hogy egy motoros VÁROSBAN (tudod: ahol 50 a SEBESÉGKORLÁTOZÁS) úgy szarrátört (kettészelt) egy Suzukit, hogy MEGHALT annak a sofőrje.

Most ezekután leszarom mindenki motoros-önbecsülését, és elmehet a jókurvaanyjába az, aki ilyen felelőtlen, és az is, aki mentegeti próbálja, amit nem lehet.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.31. 01:20:10

Esetleg lehetne finomítani LE/kg (vagy cm3/kg) maximalizálásával. Bár a 2 tonnás kengururácsos országúti hobbyterepjárókkal sem vagyok kibékülve...

Ha törvényhozó lennék, az a minimum, hogy az ÖSSZES közúzi forgalomban előforduló nem speciális jármű (pl. rendőrautó) végsebességét leszabályoznám 150 km/h-ra. Akit ennél gyorsabban menne (ergo megbuherálta a korlátozást) és bemérnék, azt becsuknám közlekedési bűncselekményért.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.31. 01:32:49

"Hulyeseg a motorokat szidni, az ol, aki meghuzza a ravaszt, nem a fegyver..."

Ez is egy megközelítés. No és akkor miért is nem lehet Magyarországon (meg általában a fejlett világ legtöbb országában - USA) fegyvert tartania a lakosságnak? Hiszen nem a fegyver öl. Lehetne azt kultúráltan is tartani, hétvégénként kimenni a lőtérre, lőni párat, utána gondosan megtisztítani a shotgunt és visszatenni a péncélba. Ja, hogy az életben ez nem így működik?

Ennél jobb példát nem is hozhattál volna...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.31. 01:39:50

"2006-ban legalább 6200 ember vesztette életét motorkerékpár balesetben az EU országaiban. Ez 16 százaléka az összes halálos közlekedési balesetnek, annak ellenére, hogy mindössze 2 százalékát teszi ki az utakon megtett kilométereknek."

www.onroad.hu/motor/hirek/790/

jkhjuklihj 2008.05.31. 01:45:40

img.index.hu/imgfrm/4/3/9/7/BIG_0004364397.jpg

az érdekes még az, hogy a fotós jobbja felől jött a motoros

limbekcs 2008.05.31. 01:46:09

ma a Fehérvári úton autóztam hazafelé (2 sáv, de a külsőben parkolnak), látom, nagyon jön egy robogós a maradék 1/4 külső sávban. nézem, hogy fasza, mindjárt előz jobbról, erre eltűnik. hát beállt a barom velem egy sebességre, a jobb hátsó kerekem mellé, a jobb tükröm holtterébe, pedig nem én borulok, ha összeérünk. (autót is nagyon utálom, ha mellettem "utazik" a szomszéd sávban, olyankor inkább lemaradok, ha belehúzni nem tudok)

tovább is nagyot alakított: a villamoskereszteződés lámpáján még pirosban ment át, a Kondorosinál a zebrán balról átjövő gyalogos előtt elegáns gyorsítással rénszarvasozott el, majd a balra kanyarodó lámpát ügyes járdárahajtós kanyarlevágós trükkel oldotta meg, közben még ajtónyitós parkoló autót meg babakocsis sétamamit is abszolvált (vagy inkább abuzált? :).

pedig meglett vízvezetékszerelőnek nézett ki, nem szágoldozó taknyosnak...

ja, a normális motorosok védelmében: figyeljétek a futárokat, ők kint vannak egész évben (akkor is, mikor a hobbi-janik már fáznak), és azért nem venni észre őket, mert tök nyugisan, normálisan, a közlekedésbe belesimulva motoroznak. (érdekes, a bringásoknál pont a futárok az ártány állatok... :)

a hangos kipufogóról meg szokták mondani, hgy életmentő lehet - meghallhatnak, ha nem is látnak.

x 2008.05.31. 01:46:24

Bazalt:
Igen, ezt allitom. Motorral, 2 kerekkel nem lehetseges az autoknal szinte mar kotelezo renszarvastesztet megcsinalni. Keress ra, nincs ilyen.
Nem lenyeges milyen motorrol beszelunk, mert semmilyen ketkerekuvel nem lehet. Minimum 4 kerek kell, magas epitesu jargany eseten pedig csak az elektronikus menetstabilizator segitsegevel mukodik.
Ezert kene motorral ovatosabban, lassabban menni, ennek ellenere... :(

Magam 2008.05.31. 02:31:05

"2006-ban legalább 6200 ember vesztette életét motorkerékpár balesetben az EU országaiban. Ez 16 százaléka az összes halálos közlekedési balesetnek, annak ellenére, hogy mindössze 2 százalékát teszi ki az utakon megtett kilométereknek."

Mert az autosok nem figyelnek a vedtelenebb motorosokra. Ez lenne a helyes folytatasa a cikknek.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.05.31. 04:01:30

Jellemző: bekerül egy cikk a bulvár 'ujságírás' legalja munkájáról, és a KEDVES NAGYÉRDEMŰ nem azt mondja: b..meg, ez tényleg undorító, nem. A hülye barom motoros, az...
Meg szegény tata. Aham persze.

0xFFFF 2008.05.31. 06:05:12

Raistlin !

A létező legrosszabb eset, ha a hülyeség kitartással párosul. Számos ostoba motoros halála remekül példázza ezt az ősi bölcsességet. Rendkívüli erőfeszítésükhöz pedig ezúton is gratulálunk.

stellaz 2008.05.31. 07:13:32

Én régen motoros futár voltam, bátyám motorozott, szóval alapból kedveltem a motorosokat.

De manapásg inkább csak utálkozva nézem a többségüket, ahogy előznek mindenhol, mennek mint a barom a ház előtt, ahol zebre van, stb. Leszögezem, hogy aki autóval csinálja ezt, azokat ugyanennyire rühellem.

A motoros társadalomnak ki kéne már vetnie maguk közül a nem odavalókat. (az autósok sajna már nemigen tudják et megtenni)

A suzukiban pedig meghalt a söfőr. Ezt motorral összehozni nehéz lehet 90-es tempóval, jobbról.....

stellaz 2008.05.31. 07:21:21

"Mert az autosok nem figyelnek a vedtelenebb motorosokra. Ez lenne a helyes folytatasa a cikknek. "

pár hete, péterhalmi út, 40-es tábla, záróvonal, beláthatatlan kanyar. Motorost már nézem a tükörből, hogy tuti előzni fog, mert úgy jón mint a barom. Nem is csalódtam, kanyarban előz ahol tilos, szembe persze jön egy autó, én kormányt elránt, hatalmasat fékez, motos éppen elfér és megmenekül. Majd motoros 100 méterrel odéb lekenyarodik és még azt sem veszi észre, hogy itten most meg lett mentve az élete.

És tudok még mesélni pár ilyen történetet. Csak, hogy kicsit árnyaljuk a helyzetet.

Imbolygó Hollander 2008.05.31. 07:39:31

Szóval aki látott már állat motorost, vagy motoros balesetet, az már ítélkezhet? Na akkor asszem itt mindenki ítélkezhet mindenki felett. Szép ország ez:)

stellaz 2008.05.31. 07:50:40

Én inkább úgy fogalmaznék, hogy aki látott már naponta 10-ből 6 motorost aki állatmódon ment, az általánosíthat?

Nem, de azért naponta lát 10-ból 6-ot, és az nem kevés.

dshk 2008.05.31. 08:02:00

kutya_zzr: ha elolvastad volna a rendőrök közleményét akkor tudnád, hogy nem az Index találta ki, hanem a rendőrök írták le, hogy a sofőrnek elképzelhető esélye se volt meglátni a motorost. Ha pedig megnézted volna a képeket, akkor sejtenéd, hogy a rendőrök miért írták ezt: szinte kettétört a Suzuki.
De kösz a roppant megalapozott hozzászólást.

Gazsika 2008.05.31. 08:02:06

Uraim,

Az objektív újságírás csak álom. Néha a régmúlt időkben még előfordult valami törekvés-féle, ma már a törekvés is hiányzik, csak a szekértáborok maradtak. Hír alig, magyarázat és propaganda pártállástól függetlenül minden mennyiségben.

Secnir 2008.05.31. 08:13:47

"A Hannibal Lektűr-attitűd · hannibal.blog.hu 2008.05.31. 00:13:04
a poszt akor lenne n é m i l e g jogos, ha a cikk címe az lett volna: 'Újra gyilkolt egy ámokfutó motoros'

...pedig pont ez történt"

Újra gyilkolt egy ámokfutó motoros
ez kiscit olyan mint a :
kitüntették Okasawa Yamamotot, az 50.-ik bevetését teljesítő kamikáze pilótát.

tiszta sor pedig: egy ámokfutó motoros csak egyszer gyilkolhat :)

IQ light 2008.05.31. 08:18:52

Igazad van Imbolygó, nem ítélkezhetek, csak álmodozhatok. Álmodozom arról hogy minden ilyen állat így végezze fasírtként, de bízva abban hogy csak önmagát pusztítja el.

borigabi 2008.05.31. 08:19:16

Secnir, a kommented megállná a helyét akkor, ha a bevezetőben "újra gyilkolt AZ ámokfutó motoros". De itt általánosítás történt. De végül is mindegy... ez már csak a kekecség. :)

redriot77 2008.05.31. 08:20:11

Index és az objektivitás, hah. Átmentek Blikkbe, mindent próbálnak felturbózni, dramatizálni. Ha pedig vmiről kritikát kell írni, akkor nem írnak, hanem leöntik egy vödör vitriolos fikával.

Lényeg hogy minden héten lennie kell egy "5 éven belül elfogy a Föld olajkészlete", "2017-től új jégkorszak köszönt Európára", "Három éven belül elsivatagosodik Dél-Magyarország" szalagcímnek. Ha vmi második világháborús, és német, akkor az "náci", ha vmi szovjet eredetű akkor az "komcsi".

Sarkítani, felfújni, kiszínezni, szerepeljen mindig a címoldalon a pina, a mell, a segg vagy bármilyen szexualitással összefüggő szó.

Ja, motorosok: engem nem idegesít jobban a száguldozó biker, mint egy száguldozó lexuslámpás-kékledes swift. Mindkettő potenciális donor. :)

0xFFFF 2008.05.31. 08:21:23

No hát ez nem igaz secnir !

Egy ámokfutó motoros gyilkolhat többször is.

0xFFFF 2008.05.31. 08:22:53

redriot77 !

"Ja, motorosok: engem nem idegesít jobban a száguldozó biker, mint egy száguldozó lexuslámpás-kékledes swift. Mindkettő potenciális donor. :) "

...és azzá tesz mindenkit maga körül. ...de legyél nyugodt, amikor elhúz melletted.

DOGI 2008.05.31. 08:33:12

Na akkor aki azt állítja hogy a bácsi volt a hibás, és a motoros meg nem biztos az nézze meg a balesetről készült képeket:
Az autót nem a tűzoltók borították fel hanem a motor!!!!
www.langlovagok.hu/kepek/2008/balatonfuzfo/080530_balatonkenesemotor/eredeti/080530_balatonkenesemotor_01.jpg

Sok motoros haverom van, épp ezért igyekeztem semleges maradni ilyen vitákban, de ezt látva, kinyílik a bicska a zsebemben.

Ha neadjisten ilyennek leszek egyszer a szemtanúja, ígérem, nem a motorosnak fogok először elsősegélyt nyújtani... ehhh bazz hogy vette volna észre a szerencsétlen hogy jön a barom motoros 50-el?????

Pista 2008.05.31. 08:36:28

Rövid és visszafogott véleményt mondok:

A jó qrva anyját az összes hülye motorosnak, mindet összeszedném és mocsár feltöltésére használnám őket :-(((

Bővebben:
A múlt hétvégén kirándultunk a Pilisben, Szentendre és Pilisszentlászló között 100 motorosból 98 üvöltő motorral, minimum 150-el száguldott az úton. Percenként elzúgott vagy 5-10. Látszott, hogy nem mennek sehová, mert 10 perc múlva jöttek vissza, aztán megint felfelé. Volt egy zöld motoros ÁLLAT, akit vagy 5-6 alkalommal láttunk.

Először még próbáltam mentegetni őket a család előtt, aztán már nagyon komolyan foglalkoztam azzal a gondolattal, hogy egy vastag fahusánggal sorban mindet leverem a szaros motorjáról

Imbolygó Hollander 2008.05.31. 08:36:51

IQ light:

Én meg arról álmodom, hogy az embereknek legyen egy kis józan eszük, vagy csak ne egymás feltétlen rugdosásában éljék ki a napi frusztrációjukat.

Bár ez eléggé OFF itt.

baszki 2008.05.31. 08:38:01

Ha észreveszem a motorost, hogy előre gurul helyet adok. Ha nem veszem észre, nem adok helyet. De semmi esetre sem azzal törődöm, hogy a motorosokat figyeljem, előre tudjanak gurulni. Tehát ha nem adok helyet, az nem azért történik mert szemét vagyok, hanem azért mert amúgy leszarom a motorosok vélt előjogait. Ha meg egy tahó letöri a tükrödet, rendszám, keresés, kromofág és bézbollütő.

Walter Melone (törölt) 2008.05.31. 08:39:55

20 méteres féknyom, majd rommá tör egy autót úgy, hogy a vezetője meghal. Neeeem hajtott gyorsan áááá nem. Biztos csak ötvennel ment.

nina2000 2008.05.31. 08:42:50

Emberek és muskátlik!

Az a baj , hogy mindenki a saját qva kasztját védi...elkéne ismerni , hogy egyszerűen nincs közlekedési kultúránk ...ja kérem , ha verdában ülök, akkor utálom a nyuggert aki 5méterre a zebrától kavirnyákol át a hungárián, a hülye biciklist , hogy mi a 'zannyáért' rodeózik du6-kor a dugóban (deák-astória mindennap) a motoros is ezt csinálja....és ha biciklire ülök én is ezt csinálom, de akkor is, mint autósnak van a legnagyobb felelőségem, mert ha bringával csapok el valakit (mert fasz vagyok )nem sok a sérülés, de ha a passatnak odalépek és elbaszok valakit, az ott pusztul (motoros,gyaller,bicós, bármi) és ha a másik autós fasz, akkor én is pusztulok, és ha a kammeres geci bealszik az úton ...na az baszik be lenginkább...ja és az első 300000huf-os büntit sem a motoregerek vagy a biciklisek kapták....ennyit erről

nina2000 2008.05.31. 08:50:25

Pista

...és mi a fasz gátolt meg ??? a család?? ugyan, legközelebb tedd meg és akkor nem kell szájkaratéznod!!! ...hanem benne leszel a blikkben!!! egyszemélyes igazságosztó, baszki... és a kretén autósokat nem akarod szájbabaszni...heee....!! az a jó , hogy itt mindenki rohadt törvénytisztelő , maximális igazságérzettel, ...

Ati 2008.05.31. 08:50:32

hát ott a gyalogátkelő miatt 50-es tábla van

én is motorozom, de remélem az ilyen soha többé nem tud motorra ülni

ja és mielött bárki felháborodik

a bácsi számára már teljesen mindegy hogy egy motor vagy egy 180km/h-val közlekedő autós köcsög miatt halt meg

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 08:58:40

Egy haverom L200 Mitsubishijébe oldalról belekúrt egy 600-as KTM 60-70-nel. Szarrá törött az oldala a kocsinak. A haver csak azért úszta meg, mert elfeküdt az ülésen. (A motoros sisakkal előre az ölébe esett.)

Az autókat leginkább frontütközésekre lehet felkészíteni tervezés közben. Egy rendes oldalirányú ütközéstől a legtöbb (még nagy kategóriás) autó is koporsóvá ill. ócskavassá válik.

És még annyit, hogy a legfosabb Suzuki is több védelmet nyújt mint a motoros ruhája meg sisakja.

Walter Melone (törölt) 2008.05.31. 08:59:36

Kár, hogy a suzuki helyett nem egy póts IFA volt ott...

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 09:02:41

"ja és az első 300000huf-os büntit sem a motoregerek vagy a biciklisek kapták....ennyit erről "

Ajajajaj.... ebből te mire következtetsz?
Én arra, hogy az összes közül egyedül az autóst lehet könnyen megfogni... Vagy nem láttál még felhajtott rendszámú motort? (Szerintem neked is olyan van)

Egy motoros (haláláig) büntetlenül mehet akár 300-zal is, mert nincs az a rendőr, aki utoléri.

Wuff 2008.05.31. 09:08:47

"Egy motoros (haláláig) büntetlenül mehet akár 300-zal is, mert nincs az a rendőr, aki utoléri."

Talán 95-ben történt: Tatabányáról Balatonalmádiig üldözött egy rendőr (BMW-vel. Vajon hány van nekik?) egy motorost, aztán miután nem tudott semmit sem csinálni vele, nekiment és fellökte. Erre még a motorosnak állt feljebb, hogy nadeilyet azért hogy lehet csinálni?

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 09:09:11

Még annyit tennék hozzá, hogy én nem utálom a motorosokat. Mindig lehúzódok a sáv szélére, hogy elmehessenek, tudom, hogy gyorsabbak.

Azt viszont ki nem állhatom, mikor megyek az országúton, speedmotoros követi 90-nel a kocsisort a sáv közepén, én kiállok előzni, ő meg ráhúz és kivág elém.

(Valamiért ők nem nézik a tükröt - feltételezem azt hiszi, hogy senki sem gyorsabb nála, pedig lófaszt - , de nagyon meg vannak sértődve, ha fordítva esik meg az eset.)

Imbolygó Hollander 2008.05.31. 09:09:51

közlekedési bűnöző:

"Egy motoros (haláláig) büntetlenül mehet akár 300-zal is, mert nincs az a rendőr, aki utoléri."

Sajnos ez igaz a bringásokra, meg a gyalogosokra, segédmotorosokra is. Csak hát azt "új adónemet" az autósokra vetették ki... Mert az könnyű pénz.

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 09:10:58

"Erre még a motorosnak állt feljebb, hogy nadeilyet azért hogy lehet csinálni?"

Elég balfasz béna motoros lehetett az, akit egy BMW-vel tudtak követni ilyen hosszan. Annak nem való motor. Egy rendes motorral (még egy 250-nes gyorsaságival is akár, nem kell 1000 ccm) fél perc alatt a porodat sem látja a rendőr....

Wuff 2008.05.31. 09:12:28

Akkor ez így alakult.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.05.31. 09:19:44

Kormányrángatás.

lol.

Ennyire amatőr dolog.
Ha 50-nel mész egy autóval, és rángatod a kormányt, az is csikorog/felborul.
A motoros meg simán nem a kormánnyal kormányoz, hanem a súlypontjával.

Az a szuzuki, amit összetortek, ha jól láttam, egy korai bádogbili 1.3-mas motorral..
Hihetetlenül puha jószág.

Egyszer láttam egy koccanást (opel vs szuzuki), az opelnek az indexe tört ki, a szuzuki pedig rommá tört (fél méter mélyen beleállt az opel)

Azóta úgy vagyok vele, hogy a szuzuki a ti autótok.

akarki 2008.05.31. 09:35:08

Tegnap az első jópár hsz.-t olvastam, most nem akarom az összeset átolvasni. Csak tények. Száraz és menetksz tömeg nagyon nem ugyanaz. Száraz tömeghez jön a fékfolyadék, motorolaj,hűtőfolyadék, és az üzemanyag tömege. Tehát a gyár van amikor száraz tömeget ad meg, neked a menetkész tömeg kell. Nem akarok kiállni a motoros melett, mert az olyan mintha az autóst hibáztatnám. Ezt nem szeretném, majd a szakértők megmondják az igazat. De a hátsó kerék fékereje picsafüst. Ha 90-nel mész, az 25m/s sebesség. Vagyis másodpercenként 25 métert teszel meg. Ha 20 méteres csíkot húzott, akkor az 0,8 másodperc fékezés ugyebár. Hogy az első kerékkel mennyire fékezett ki tudja? Mert a lassulás annál kisebb, minél kevésbé tud tapadni. Mivel előre terhelődik a súlypont fékezéskor, a hátsó keréken alig van súly. Mennyire volt szar/szennyezett (pl: kavics) az út? Nekem nem derül ki. De akkor az elejével alig lehet lassítani. Emberünknek nem kell versenyzőnek lennie, és egy motorosn nem olyan egyszerű gyorsan megállni, mint autóban. A jogosítványt pedig nem versenyzőalkatok kapják csak meg, autós is van aki biztonságosan tud közlekedni, de vészhelyzetben azt sem tudja ki kivel van és jön megpördüléskor az index-ablaktörlő... Ha elsőbbsége volt a motorosnak, akkor az autósnak valószínűleg STOP táblája volt, vagy egy nagyon hosszan belátható kereszteződés. Mert a kétszámú utakon általában STOP van, az a túlnyomó többség. De ezt sem tudhatjuk. Ha csak elsőbbségadás kötelező, akkor lehet mire észrevette a motorost, már túl becsorgott, de magas sebességben volt, és nem tudott gyorsítani sem már. Jogsit az ilyenek is kaonak. Illetve oldalról becsapódási teszt milyen az autóknál? Hogy tesztelnek? Egy 15 centi széles dologgal ütik meg az autót? Nem, egy szélesebb tömbbel, tehát egy motor durvábban meg tudja roppantani az autó karosszériáját. Onnan pedig ha megroppant, oldalról szinte semmi ami gyűrődni tud és az energiát elnyelni. Főként ez egy Suzuki. Ezzel nem leszólni akarom, mert ennyi pénzért mit várunk? De tény, hogy a laborban mérték a haveromék a Vw/Skoda és Suzuki lemezeit, amiből készül az autó, és közel 20-szoros a szakítószilárdsága a Vw-ének, ha a Suzukit veszed alapul. Ez tény, a saját szememmel láttam! Valószínűleg a többi hasonló kategóriás autónak is. De nem véletlen lehetett 2 éve 2,5 mio HUF-ért 6 légzsákos új Suzukit kapni. Az pedig nem fog semmit ilyen ütközésnél. Ezek csak alig szakmába mélyedő dolgok, de el kell gondolkodni véleményalkotás előtt. Mivel közlekedési szakember fogja elbírálni, pontos lesz a diagnózis.

akarki 2008.05.31. 09:50:41

Hopp, most láttam a képeket, módosítom a sebességre tett kijelentést. 1,44 mp-ig fékezett a húsz méteres csókhoz. A képek alpján biztos hogy szabályt szegett a motoros, mert ez 50-es terület! Egyébként képzeljünk el egy villanyoszlopot, amit teljesen oldalról elkapsz 50-nel. Az is majdnem ekkora kárt okoz az autóban. De itt biztos vagyok, hogy túllépte a motoros a sebességet. Az is biztos, hogy az autós is akkorát vétett, mint ide Lacháza... Ha abban a kereszteződésben nem látta a motorost, akkor ha túl is élte volna, akkor is elvenném a jogosítványát. Az pedig hogy a motoros gyorsabban hajt, nem jelenti azt, hogy akkor ki lehet hajtani elé, mert nem csak ő halhat meg a balesetben... Szomorú eset. Fúként a fotókat is látva... Figyeljünk emberek
jobban egymásra!

Veesa 2008.05.31. 10:08:07

Hmm, érdekes volt elolvasni a motor(os)-védő és az autó(s)-védő kaszt írásait.

Én spec a hangós trógereket rühellem, aki a 49ccm mocijával kemény 40nel bír menni, de hangja olyan, mintha repülőgép indulna. Ugyanez a bajom megvan korunk hőseivel is, a mentősőkkel. Jönnek üvöltő szirénával, mindenki húzódik, aztán átmegy a piroson és szirénamentesen elhajt kb 40nel. Erre szükség van?!

Jelen esethez: nemtom emlékeztek-e arra, hogy egy megvadult ló rohangált a városban (nemtom itthon vagy valamely lízingelt magyar területen), aztán odament a rendőr, megijedt a szirénától és bevágódott egy kocsi oldalába.
Aki ott ült meghalt, de a mellette ülő is.
És nem hinném, hogy egy csodaló volt 50+ kmh sebességgel...

Ennyi. Tata nem figyelt. Ez tuti. A motoros sebessége majd kiderül, ennek függvényében börtönbe kerül vagy sem vagy tólószékbe.

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 10:11:21

"De akkor az elejével alig lehet lassítani. Emberünknek nem kell versenyzőnek lennie, és egy motorosn nem olyan egyszerű gyorsan megállni, mint autóban. "

Egyszer próbálj meg 180-ról vészfékezni valahol autóval. Majd rájössz, hogy az sem olyan egyszerű.

"De tény, hogy a laborban mérték a haveromék a Vw/Skoda és Suzuki lemezeit, amiből készül az autó, és közel 20-szoros a szakítószilárdsága a Vw-ének, ha a Suzukit veszed alapul. Ez tény, a saját szememmel láttam! Valószínűleg a többi hasonló kategóriás autónak is. "

A haverodék valamit kurvára elmérhettek. Szerintem még kétszeres sincs a különbség. Ha te elhiszed, hogy hússzoros, akkor agyadra ment a marketing.... a helyzet az, hogyha ez a motor egy Passatba megy, akkor sem sokkal lett volna nagyobb esélye az öregúrnak.... Oldalirányú ütközésvédelem az autókban picsafüst, ahogy azt korábban leírtam. Csak a marketing töréstesztekben létezik, meg a légzsákszámlálók agyában.

Veesa 2008.05.31. 10:15:04

jav: hangos.

Cikkhez pedig: az index egyre ótvarabb, de az origo-t mindig is rühelltem, egyszerűen béna fos, és a tré mobil csoport kezében van. Egy szar.
De mióta az indexet is felvásárolta X Kristóf (nem emléxem a nevére), egyszerre lett origo-szintű szar. Addig csak azon filóztam mindig, hogy a szerkesztők nem tudnak írni, vagy csak balfaszok. Mert helyesírás és mondatszerkesztés az nem index.hu -szinoníma.
Meg az, amikor a "meghalt a szegény bácsi, mert elcsapta a gaz motoros" cikkre kattintva megnyílik a "demzsky gábor otthonában fogadta a japán zsidók küldötteit" c. roppant fontos, hírértéket nélkülöző cikk - hát az a halálom.
Még valami: régebben sokszor utánamentek a dolgoknak, most meg pl. a Pécsen elgázolt kisgyerek+nagyi cikknem úgy kellett utánaolvassak máshol, mert az index.hu kb 10mp alatt legépelt fontos közleményt tett csak hozzá.
Ilyenkor hol van Szily, és sok más oknyomozó?! Ja, valami debil könyvet írnak. Értem.

autómotor 2008.05.31. 11:29:09

Sziasztok!
A sok érdekes hozzászólás között nem igazá olvasok pártatlant, pedig a blogbejegyzés sérelme éppen ez volt az eredeti cikkben is.

Sokan nem veszik figyelembe, hogy egyre többen autóznak és motoroznak felváltva. (Többek között én is.) Sokkal több figyelmes autóssal és normális (ez alatt nem feltétlenül szabályosat értek, az a noormális közlekedéshez nagyon kevés) motorossal találkozok. Lehet, hogy csak félelemből húzódnak le az autósok, ha mögéjük érek, de én mindig meg szoktam köszönni. Annak ellenére, hogy nem mászok a seggükbe, és nem előzök beláthatatlan helyeken.

Mindemellett van néhány tény, ami mellett a többség elsiklani látszik:
1. A mototoknak van létjogosultsága a közlekedésben, megkockáztatom, városon belül több is az autóénál. Bp-re én pl. kizárólag motorral vagy vonattal járok. (Az 1kg/1LE gépeket nem feltétlenül értem én sem).

2. A motorost nem védi a kasztni, viszont legtöbb esetben úgy körül van protektorozva, hogy bukás esetén legalább olyan szolgálatot tesz. Az autós viszont nem visel ilyeneket, talán be sincs kötve, és halálát okozhatja éppen a kasztni is. (Elhajló lemez, beszorulás stb.)

3. A cikkben szereplő mindkét fél rutintalan volt. (Legalábbis felkészületlen hasonló szituációkra.) Ilyenekből - sajnos - sok van az utakon, tehát mindenkinek saját érdeke az óvatosság, figyelmesség, tolerancia és - amit sokszor nem hangsúlyoznak - az önképzés. (vezetéstechnika)

autósoknak: nem feltétlenül a motoros húzza a rövidebbet.
motorosoknak: viszont nagyon valószínű.

Ja, az idézett cikk nemcsak hitelességét és pártatlanságát, de megfogalmazását és szerkesztettségét tekintve is az újságírás "csúcsa".
Végére egy személyes (disz)preferencia: a robogó nem motor. (a többi rájuk is érvényes)

x 2008.05.31. 12:10:24

Sracok, ilyen alapdolgokrol nekem nincs kedvem vitatkozni.
A renszarvas teszt pont arrol szol, hogy a vezeto szandekosan fel akarja boritani az autot, es megnezik, hogy az auto sulyelosztasa, es az elektronika engedi-e ezt. Nagyon keves auto borul meg 50-nel. En a Logan-rol hallottam, de kiderult hogy az a kopott gumik miatt volt csak. A Mercedes A es a Toyota Hilux viszont eloszor tenyleg megbukott. Na mindegy.

A motort a vezeto folyamatos aktiv egyensulyozasa tartja egyenesben, egyebkent borulna. A szandekos felboritassal szemben semmi aktiv ellenallast nem mutat. Kanyarodni sulypontathelyezessel lehet, ami lassu. Az autonal azonnal megvan: a kulso kerekekre helyezodik a suly, a belsok esetleg fel is emelkednek. A motort be kell donteni, ekkor pont ugyanaz tortenik, a kerek a kulso iven megy. Csak ez lassu, elo kell keszulni, kozben elbaxtuk a renszarvast...

Ha ez nem igy lenne, es a motoros is tudna kanyarodni, akkor az a bizonyos mecseki baleset sem tortent volna meg. Mindket motoros kulon-kulon is el tudta volna kerulni a balesetet. Engem sem kapott volna el egy szerencsetlen.

Imbolygó Hollander 2008.05.31. 12:26:54

x:

A mecseki baleset autóval ugyanolyan könnyen kivitelezhető, ha az ember ennyire túllépi a saját, illetve járműve határait. (Amúgy ott a szembejövőnek esélye se volt. De nem azért mert a motor nem kanyarodik. Annyit reagált a vezető, hogy elvette a gázt. Semmi többet.) Amúgy meg ha meglep, téged is elgombáz, hiába rángatod a kormányt.

Amúgy tényleg azt hiszed, hogy egy átlagautó átlagsofőrrel nem tör ki, ha ész nélkül rángatja a kormányt?

x 2008.05.31. 12:30:11

automotor:
Az oreg bacsika rutintalan volt? Ugyan mar! Valoszinuleg a legtobbunknel tobb rutinja volt. A szeme mar bizonyara nem volt az igazi. Az 50-nel kozlekedo autokat valoszinuleg tokeletes biztonsaggal detektalta, a durvan gyorshajto, tankra hajolo, pici hataskeresztmetsztu motort viszont nem. En sem, 32 evesen, a sok monitornezestol picit megfaradt, de kimutathato problemaval nem rendelkezo szemmel... Ez van. Nem is kovetelmeny a sasszem, csak a sebesseg betartasa. Amire a motorosok mindig is szartak.

bunozo:
Mai autokkal nem problema. En is veszfekeztem mar nehanyszor 130..150 korul, nem volt semmi gond. Semmi. Mas kerdes, hogy megallni sem tudtam volna, mazli hogy ki tudtam kerulni az akadalyt.

x 2008.05.31. 12:39:37

imbolygo:
Persze, nyilvan, csak a nagysagrendek masok. Autoval is ki lehet csuszni, de sokkal durvabb manoverezesi lehetoseg van addig. Ez teny. Autoval ugye meg lehet csinalni a renszarvastesztet is, motorral nyilvan eselytelen.
Egy ilyen baleset elkerulesehez sokkal enyhebb iranyvaltoztatas is eleg lenne, a motor arra sem kepes. Egyaltalan nem kell rangatni a kormanyt, es nem is tor ki az auto. Semmi sem tortenik, autoval teljesen hetkoznapi manover, motorral lehetetlen.

vegyész 2008.05.31. 12:51:31

x

"A motort a vezeto folyamatos aktiv egyensulyozasa tartja egyenesben, egyebkent borulna. A szandekos felboritassal szemben semmi aktiv ellenallast nem mutat. Kanyarodni sulypontathelyezessel lehet, ami lassu."

Ne haragudj, szétröhögtem magam a baromságaidon. Ennyi bullshitet ilyen komoly fejjel elővezetni... Szerinted miért van az, hogy ha leesik a motoros a motorról, akkor a motor (ha 5-10 km/h-nál gyorsabban megy) megy tovább szép egyenesen? Akkor a trollok egyensúlyoznak rajta? Egyensúlyozni a lépésben manőverezéshez kell legfeljebb, de ott sem a testeddel, hanem apró kormánymozdulatokkal.

A súlypontáthelyezés is óriási bullshit, kérdezz meg bárkit, aki már ült motoron, hogy hogyan kell irányt változtatni. Meglepő módon a kormány működtetésével, nem pedig a súlypontod áthelyezésével (vö. ellenkormányzás). Nézz már meg egy (rohadék, száguldozó, állat) motoros rendőrt, hányszor helyezi át a súlypontját kanyarodás közben.

úgyhogy csavard nyugodtan vissza az arcodat, és tanulj egy kicsit az alapdolgokról.

vegyész 2008.05.31. 12:56:05

Motorosok, kezeket fel, ki volt olyan már vezetéstechnikai tréningen, ahol a fékezést+kikerülést tanítják!

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 13:17:16

"Amúgy tényleg azt hiszed, hogy egy átlagautó átlagsofőrrel nem tör ki, ha ész nélkül rángatja a kormányt?"

Azt nem tudom, hogy átlag autó átlag sofőrrel mit csinál, de azt tudom, hogy még apám 15 éves Ladájával is meg tudom csinálni 130-nál, hogy hirtelen belerántok a kormányban és utána egyenesen megyek tovább mondjuk 2 méterrel odébb, de párhuzamos vonalban. Ezt 20 méteren belül. Motorral erre semmi esélyed, mert legalább fél mp, mire áthelyezed a testsúlyod, és addig megteszel... hmmm legalább 30 métert.... 130 kmh-nál.

Egy ugyanolyan kg/Le arányú autó sokkal inkább manőverezhető, mint egy motor.

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 13:19:36

x:

"Nézz már meg egy (rohadék, száguldozó, állat) motoros rendőrt, hányszor helyezi át a súlypontját kanyarodás közben. "

Ha kanyarodni akarsz, akkor be kell dőlni. Nevezheted akárhogy, de ehhez idő kell. Mentem én is 1000 ccm-es motorral. Hirtelen nem lehet vele manőverezni, rá kell készülni. Autóval viszont lehet.

BitPork 2008.05.31. 13:53:25

Van egy autószerelő ismerősöm.Történt hogy a társaságban szárnyra kelt hogy eladó egy 1000cccm-es motor 160 lóval. Nevezzük A-nak a komát, úgy gondolta hogy szereti ő a motorozást, beruház rá. Megvette. Kicsinosította, felment pályára hogy kipróbálja. Ott majdnem 200-al ment. Utána hazaért és meghírdette a motort! Olyan olcsón hogy másnap el is vitték tőle!

Megkérdeztem tőle hogy mi a túróért adta el, merthogy ugye bukott az árán nem keveset. Erre csak ennyit mondott: -Tudod, k.rvajó volt vele menni. De tudom hogy nem bírnám ki hogy ne húzzam a gázt jobban. Ezúttal megúsztam, de mi lesz holnap?!

És itt a slussz(kulcs:)poén; az elkövetkező 4 hónapban hatszor, azaz 6x vitték hozzá vissza totálkár közeli állapotban hogy megjavíttassák. Minannyiszor már csak a hozzátartozó...azzal hogy a motor ára legalább a temetés egy részét fedezi.

vibi 2008.05.31. 14:24:23

20 év vezetés, közel 2000000 km, 14 év oktatás, (ebből 12 vezetéstechnikai képzés) után FÉLEK közlekedni. A vezetés elsősorban intelligencia és csak másodsorban ügyesség kérdése. Ráadásul gyorsan hajtani (autóval és motorral is ) nem lehet VÉLETLENÜL, csak szándékosan.
Mellesleg a képzési rendszerünk jó, azért nem működik mert a tanfolyamra jelentkezők döntő többsége NEM VEZETNI AKAR MEGTANULNI, csak a jogosítványt szeretné a zsebében tudni. A vizsgán lehet olyan szerencséje, hogy egyedül vezet, semmi olyan nem történik ami alapján eldönthető lenne, hogy felismeri-e a helyzeteket vagy, hogy tud-e jól dönteni amikor az szükséges.És a KRESZ-t mindenki csak egy kicsit nem tartja be. Aztán itt az erdmény. Nem kell egyetérteni velem, de ezt az esetet utólag ahányan vagyunk annyiféleképpen látjuk, időnk pedig (nekünk) mint a tenger. A Suzukisnak és a motorosnak volt kevesebb mint 1 másodperce. Minden tréningünkön elmondom: A KÖZLEKEDÉS MÉRTÉKEGYÉGE AZ IDŐ! Ebből van "helyzetben" a legkevesebb.

jamahás 2008.05.31. 14:57:57

Be kell dőlni? Ha százegyedszer is elmondod, akkor sem lesz igazad. Tréningeken szokott olyan lenni, hogy áll az ember az 50-60-al közeledő motor útjában, majd az utolsó pillanatban mutatja a motorosnak, hogy merről kell kikerülnie. Ha a motoros kikerülte, utána visszatér az eredeti nyomvonalába. 60-as tempó mellett saccra 15-20 m kell a kikerüléshez, utána az eredeti nyomon halad tovább. Az egész mutatványt egyenes felsőtesttel (érted, nem bedőlve, hanem a KORMÁNY segítségével irányt váltva) viszi véghez. Szerinted ezt photoshoppal csinálták, vagy mi? Minek kormány a motorra szerinted, ha csak egyensúlyozni kell vele? És én ezt nem csak hallottam, meg ismertem valakit, hanem én is meg tudom csinálni. Az biztos, hogy pánikhelyzetben nem ílyen egyszerű, sőt. De ne osszad már a hülyeséget ezerrel.

yeahhh 2008.05.31. 14:58:05

Vibi: kevés objektív hozzászólást olvastam itt, a tiéd volt az egyik - sok igazság van benne! Lehet magunkba nézni...
Más, ami ehhez a balesethez kevésbé kapcsolódik, DE SAJNOS (tisztelet a kivételnek...) a motorosok többségére jellemző: a rommá tört motor mellett hever 1 pár edzőcipő: www.langlovagok.hu/kepek/2008/balatonfuzfo/080530_balatonkenesemotor/eredeti/080530_balatonkenesemotor_08.jpg
Ugye, fentebb többször elhangzott - jogosan!!! -, hogy a motorost bizony, nem védi karosszéria/fejtámla/légzsák/öv, CSAK a megfelelő védőruházat...az edzőcipő pedig NEM MEGFELELŐ!!! Jómagam ritkán motorozok, de akkor bizony beöltözök tetőtől talpig. Persze, ilyenkor jönnek a nagyon bölcs "nem jó nyáron beöltözni, mer' izzaszt", stbstb okosságok:-(( Izzaszt, vazze, de azt lezuhanyozom a végén - viszont a fekvőgipszet mán nehezebb:-((

Pipas 2008.05.31. 15:15:45

"az elkövetkező 4 hónapban hatszor, azaz 6x vitték hozzá vissza totálkár közeli állapotban hogy megjavíttassák. Minannyiszor már csak a hozzátartozó..."

Baszki ekkorát hantázni az nem semmi! (Nem vagyok motoros, csak tanultam matekot, számold már ki, hogy mekkora esélyevan ennek.) Az ilyen gyöngyszemekért olvasok blogot. ;)

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 15:28:24

jamahás:

"Ha a motoros kikerülte, utána visszatér az eredeti nyomvonalába. 60-as tempó mellett saccra 15-20 m kell a kikerüléshez, utána az eredeti nyomon halad tovább"

Ugyanez autóval 130kmh-nál 15-20 méter. Ez a lényeg. A motor nem anynira manőverezhető. ragozhatod össze-vissza. Akkor is igaz.

BitPork 2008.05.31. 18:54:44

Pipas: Ha Szegeden vagy akkor küldj egy üzik, név telefonszám van, kocsim van, szívesen bemutatlak a srácnak!

És nincs harag.

jamahás 2008.05.31. 19:36:43

Bűnöző, bazmeg, neked van igazad. Igaz, hogy össze-vissza beszélsz, de azért jól össze tudod foglalni a dolgokat, ma te vagy az erkölcsi győztes. Én ugyan úgy hallottam, hogy egészen nagy sebességekig a motor összességeben jóbban manőverezhető, de hát te biztosan jobban tudod. Puszi.

Remélem, nem azon fog múlni egyszer az életed, hogy valóban meg lehet-e oldani autóval 15-20 m-en 130-nál. Számold már ki egyszer, ha kéznél lesz a calc.exe, hogy hány másodperc alatt teszel meg 15-20 métert 130-nál. Össze se tudod fosni magad annyi idő alatt, nemhogy valamit reagálni.

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 20:30:46

Kedves jamahás...

én már többször megúsztam autópályán nagy sebességgel történő sávváltással okos emberek húzásait. Nem tudom milyen Yamahád van, de valószínűnek tartom, hogy nincs mögötted 500.000 km a kecskéddel, mint nekem az autóimmal.

A 15-20 méter pedig a beavatkozás és nem az észlelés pillanatától értendő kedves unintelligens.

Ahogy a korábban említett átlagos 38-40 méteres féktávot 100 kmh-ról is. Persze, hogy reakcióidővel együtt nem lehet, de reakcióideje talán a hozzád hasonló überokos jamahásnak is van...

Vagy te UFO vagy? Mer' akkor elhiszem, hogy jobban manőverezed a motort. Atomjaira bontod, aztán összrakod máshol.

közlekedési bűnöző 2008.05.31. 20:31:57

"Ahogy a korábban említett átlagos 38-40 méteres féktávot 100 kmh-ról is. "

=

"Ahogy a korábban említett átlagos 38-40 méteres féktáv 100 kmh-ról sem."

jamahás 2008.05.31. 21:31:22

Nem, úgy értettem, te parafenomén, hogy te (előre elhatározva) ~0.5 másodperc alatt kikerülsz valamit, majd vissza az eredeti nyomvonalba. Mindezt összesen 0.4-0.5 másodperc alatt. Természetesen a reakcióidőt nem számítottam bele, bocs, ha félreérthető voltam. Eléggé be kell dőlni ehhez, hogy összejöjjön.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.05.31. 21:38:45

Ha már a calc exe előkerült, pontosan kiszámolva sokkal rosszabbul hangzik szerintem , milyenkevés idaa van az embernek a döntésre:
(gyengébbek kedvéért km/h osztva 3,6-al :D)

130-nál 36 méter/s
100-nál 27,7 méter/s
50-nél 13,8 méter/s vagyis ha 12 méteren belül lelép a gyalogos, és te ezután lépsz a fékre (és nem változtasz irányt 1 sec alatt), nagy valószínűséggel el fogod ütni...

Tapasztalatom szerint sokan nem gondolnak így bele az "időbe", és ilyenkor guvadt szemmel állnak a féken mert az uccsó 2-3 méteren már leeseik nekik hogy nem fognak tudni megállni.

jamahás 2008.05.31. 21:49:47

nekem calc.exe nélkül is kijött légtornász barátunk mutatványára a 0.4 sec. :-)

és igen, volt valahol egy korábbi kommentben, hogy 100ról laasítva ahol az egyik jármű már megáll, ott egy másik még 30cal megy, holott a két fékút különbsége nincs 5 méter.

limbekcs 2008.06.01. 01:08:47

a '84-es kiadású kresz könyvben még valami ilyen szerepelt, hogyaszongya (kb.): az elsőbbséget akkor is meg kell adni, ha a [kedvezményezett (??? :)] szabálytalanul nagy sebességgel közlekedik. annak idején azért törtem a fejem, ez mit is jelenthet, aztán rájöttem: pl. a 30-as zónában a jobbkezes utcánál nem szabad feltételezned, hogy akkor jobbról max. 30-cal jönnek, azaz már látszanának is, de nem, nosza gázt... csatt! boccs!

persze azóta az elsőbbség meg nem adásának is csak az számít, ha _hirtelen_ sebességvektor-változtatásra késztetsz valakit... ez a szabálytalanul nagy sebességes dolog változott esetleg?

csak kérdem... nem védem egyik felet sem, csak feltűnt, hogy mindenki inkább az ellenkezőjét mondja...

stellaz 2008.06.01. 09:01:33

Tegnap írtam a kommentbe, majd lementem bicajozni.

Motoros megelőz nyugisan. Nah mondom, pont egy normális motoros. Majd 20 m-el később előzi az autót és utána már csak azt hallottam hogy üvöltő hangal kurvára gyorsul és egyre messzebbről halatszódott.
üllői út, 50-es tábla, 100 m-ként egy gyalogos átkelő.

no comment

Imbolygó Hollander 2008.06.01. 17:10:04

Bűnöző és X:

Természetesen más a manőverező képessége egy autónak és egy motornak. Máshogy is kell vezetni őket. De ha ezért kell betiltani a motorokat, akkor menjen inkább mindenki gyalog, mert úgy a legkönyebb kitérni (csak nehogy vkinek váratlanul a fejére essen egy tégla, mert akkor a gyaloglást is be kell tiltani).

közlekedési bűnöző 2008.06.02. 10:41:33

Én kurvára nem mondtam olyant, hogy be kell tiltani a motorokat. Sőt, fentebb láthatod, hogy azt írtam, hogy - feltűnően a sáv szélére húzódva - előre szoktam őket engedni, mert úgyis gyorsabbak. Legtöbbször meg is köszönik, kivéve a taplója, de az autós között is van.
süti beállítások módosítása