... a halálos balesetek száma az objektív felelősség bevezetésének hatására. Legalábbis ezt hazudják nap mint nap a tévében, plakátokon, mindenhol.
Nézzük meg ezzel szemben a valóságot.
- Mai hír a totalcaron: Magyarországon valamivel kisebb ütemű a balesetek számának csökkenése: nyolc éve 1239-en, tavaly pedig 996-an vesztették életüket az itthoni utakon, ami kb. 20%-os javulást jelez. Ráadásul az Európai Közbiztonsági Tanács jelentése szerint ebben a csökkenésben valamelyest az is közrejátszik, hogy itthon a gazdasági visszaesés következtében a forgalom is csökkent valamelyest, aminek a hatását pontos adatok híján nehéz felmérni.
- KSH-adatok májusból: "Az év első negyedévében 15 százalékkal kevesebb közúti közlekedési baleset történt, mint a tavaly az első három hónapban; a halálos balesetek száma a 13 százalékkal, a súlyos sérülésekkel járóké 18 százalékkal csökkent." - ez is 2009. évi statisztika. A 13 százalék az nem "harmada", hanem mondjuk "nyolcada".
- És tavaly, objektív felelősség nélküli időszakban ugyanerről: "Hazánkban 2008. első két hónapjában 2408 személyi sérüléssel is járó baleset történt, ami 9,4 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában."
Jól értjük akkor: az objektív felelősség ÉS a forgalom csökkenése (meg az idő, meg az autópark fejlődése, meg az elkerülő utak, meg az új nullás, meg az új autópályák, megazannyakínja) nagyjából 3,5 százalékkal csökkentette a halálos balesetek számát? Vagy itt is csak a trükkök százai kerültek bevetésre a pofátlan pénzbehajtás elfedésére?
Utolsó kommentek